AMALIY SANʼATNING INSON TURMUSHIDAGI TAʼSIRI HAMDA GIRIH NAQSHLARINING MEʼMORIY OBIDALARDAGI OʻRNI VA ILMIY AHAMIYATI
Abstract
Yozma manbalarga koʻra, Oʻzbekiston hududida amaliy bezak sanʼati qadim-qadimdan vujudga kelgan xalq sanʼatining eng ajoyib tarkibiy qismlaridan biridir. U oʻzining rivojlanishida koʻp yillar va asrlarni bosib oʻtgan, goh yuksalgan, goh pasaygan, lekin unda badiiy anʼanalarning avloddan avlodga oʻtishi hech qachon toʻxtamagan. Musulmon allomalar, mutafakkirlar, meʼmor ustalarni voyaga yetkazgan Markaziy Osiyo oʻzining meʼmoriy obidalari bilan insoniyat eʼtiborini qozonib kelmoqda. Ushbu maqolada ota-bobolarimizdan bizgacha yetib kelgan amaliy sanʼat turlari orqali yurtimizni butun dunyo eʼtirof etib kelayotgani va qadimiy meʼmoriy obidalarimizga bitilgan naqsh namunalari hozirda ham dunyo olimlari bahs-munozaralariga sabab boʻlayotgani haqida muhim ilmiy dalillar keltirilib, bu fanni oʻrganishning dolzarbligi taʼkidlangan.
Keywords
Markaziy Osiyo, meʼmoriy obidalar, naqsh, girih, usta meʼmor, amaliy bezak, geometrik yechim, koshin, nusxa, chiziqlar, ganch, monumental.How to Cite
References
Yoʻldoshev H., Bulatov S. Ustoz va shogird odobi. Oʻquv-uslubiy qoʻllanma. “Oʻzbekiston” nashriyoti-matbaa ijodiy uyi. T., 2005.
Bulatov S. « Oʻzbek xalq amaliy sanʼati», T., «Mehnat» ,1991.
Nozilov D.A. Markaziy Osiyo meʼmorchiligida interyer. Oʻzbekiston respublikasi fanlar akademiyasi “Fan” nashriyoti. Toshkent. 2005.
Hakimov A., Nosirova Z., Nodir B. Oʻzbek xalq amaliy sanʼati. Oʻquv qoʻllanma. LESSON PRESS nashriyoti. T., 2019.
Hakimov A. Oʻzbekiston sanʼati tarixi. “Zilol buloq” nashriyoti. T., 2022.
Roʻziyev N. Bino bezaklarida milliylik va zamonaviylikning uygʻunligi. Bitiruv malakaviy ish. Andijon. 2015.
uz.m.wikipedia.org/wiki/Amaliy_sanʼat.
License
Copyright (c) 2025 Lobar Sherbayevna Shukurova

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.