VIZUAL ASARLARDA RANG

Authors

  • MAHMUD TAJIMURADOV

DOI:

https://doi.org/10.37547/ssa-V4-I5-7

Keywords:

Vizual, yorug‘lik oqimi, asosiy rang, RGB, yorqin, to‘q, ramziy ma’no.

Abstract

Rang odamzotni qadim zamonlardan beri qiziqtirib keladi. Fizik, ruhshunos, faylasuf va san’atshunos kabi soha mutaxassislari tomonidan ilmiy tadqiqotlar olib borilgan. Miloddan avvalgi IV asrda yunon olimi Aristotel rangning har xil ko‘rinishlarini tushuntirib berishga harakat qilgan. XVII asrda Isaak Nyuton qator tajribalar o‘tkazib, rang doirasini yaratdi. Oq yorug‘likni ko‘p ranglarga taqsimlanib ketishini isbotlagan, ekranda spektr ranglarini hosil qilgan. Nyuton quyosh yorug‘ligi asosida o‘z nazariy farazini amalda isbotladi. Buning uchun Nyuton quyoshning oq yorug‘ligini uch qirrali prizmadan o‘tkazib, natijada ekranda har xil ranglardan iborat keng yorug‘lik dastasi hosil qildi. Ekranda ko‘ringan ranglar spektr ranglar bo‘lib, ular quyidagi tartibda joylashgan edi: qizil, zarg‘aldoq, sariq, yashil, zangori, ko‘k va binafsha rang.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Xudayberganov R. Rangshunoslik va kompozisiya asoslari. – T., 2017.

Ландо С. М. Кинооператорское мастерство. Цвет в фильме. – СПб., 2017.

Ландо С. М. Кинооператорское мастерство. Цвет в фильме. – СПб., 2017.

Bulatov S. Rangshunoslik. – T., 2007

Базыма Б.А. Психология цвета. Теория и практика. – М.: Речь. 2005.112 с.

Браэм Г. Психология Цвета. 2009. 162 с.

Браэм Г. Психология Цвета. 2009. 162 с.

Познин В. Цвет как элемент драматургии фильма. / Вестник СПбГУ. Искусствоведение. 2021. Т. 11. Вып. 3.

Эйзенштейн С. Избранные произведения: В 6 т. – М., 1964-71. – Т. 3. 581 с.

Иоханнес И. Искусство формы. Перевод с немецкого и предисловие Л.Монаховой. – Издатель Д.Аронов, 2001.

Тайная жизнь цвета. Кассия Сен-Клер. – М., 2018. 324 с.

Забозлаева Т. Б. Символика цвета. – СПб., 2011.178 с.

The makeup artist handbook : techniques for film, television, photography, and theatre Gretchen Davis. Mindy Hall. – NY., 2012.

В. Познин. Изобразительное и звуковое решение экранного произведения – СП., 2015. 236 с.

Литвинцев А. Э. Свет и цвет как средства экранной документалистики. / Известия УрФУ. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры. 2023. Т. 29. № 3.

Парфенова М.А. Макарова Т.Л. Символика цвета в дизайне костюма персонажей фильмов / Научный журнал «Костюмология», 2019. №2.

Хуркман А. Цветокоррекция. Кинопроизводство и видео. 2020. 335 с.

Брюс Блок. Визуальное повествование. Создание визуальной структуры фильма, тв и цифровых медиа. 2012.322с.

Рудольф А. Искусство и визуальное восприятие. – М.: 1974. 384 с.

Мишель П. Белиый, синий, желтый, черный, зеленый, красный История цветы. Серия: “Библиотека журнала” “Теория моды”.

Downloads

Published

2024-10-09

How to Cite

TAJIMURADOV, M. . (2024). VIZUAL ASARLARDA RANG. Art and Design: Social Science, 4(05), 24–28. https://doi.org/10.37547/ssa-V4-I5-7